sâmbătă, 9 ianuarie 2010

Periajul...

Tipuri de periute: -periute manuale -periute electrice Va recomand periutele manuale,atat pentru copii cat si pentru adulti ,pentru copii pentru a dezvolta musculatura si sistemul nervos prin invatatre miscarilor delicate,iar pentru adulti pentru ca pot controla mai bine periajul. Periutele cu peri medii sunt cele mai bune si care au si o suprafata pentru curatatrea limbii,bacteriile se ascund pe limba si in buzunarele gingiilor si trebuie indepartate,deci periati si obrazul pe interior. Periajul se realizaza dimineata si seara. Dimineata-este important pentru ca stimuleaza circulatia sangelui si improspateaza gura Seara- pentru a indeparta toate alimentele adunate peste zi si sa nu ramana in gura pentru a hrani bacteriile peste noapte. Periati-va pe dintii din fata de sus in jos pentru a nu crea zgarieturi pe suprafata smaltului,iar pe dintii din spate dinainte-inapoi pe toata suprafata molarilor. Inainte de periaj folositi ata dentara pentru a indeparta resturile interdentare. Dupa periaj pentru a completa si finaliza curatarea si in locurile ascunse folositi apa de gura! Va doresc o zi frumoasa!

8 comentarii:

  1. Buna, am 21 de ani si pana acum nu prea am avut probleme cu dantura. Mi s-a mai intamplat sa observ cateodata o sensibilitate la rece, in special dulce, dar nu des, asa ca nu prea am bagattin seama. De mica am avut, in schimb, probleme cu tartrul, care era f negru si prezenta lui pe dintii din fata era foarte inestetica. Cand aveam vreo 12 ani am mers la dentist pt un detartraj, dar nu mi-a facut si in spatele dintilor pt ca eram prea mica, a spus el. Asta-vara am mers si mi-am facut un detartraj, iar cu aceasta ocazie l-am intrebat pe dentist daca mai am si alte probleme (observasem intre timp un punctulet negru pe fata unei masele -4.6). Mi-a spus ca nu e nicio problema, ca deocamdata nu am nicio carie. Am plecat acasa bucuroasa si incantata, fara sa stiu ca prin octombrie ma trezeam cu niste dureri surde in partea dreapta, in special la 4.6. Dupa ce ma spalam pe dinti dimineata, progresiv durerile dispareau. Am crezut initial ca poate imi inclestez maxilarul in timp ce dorm. Ma rog, durerile au disparut.

    RăspundețiȘtergere
  2. Au reaparut prin decembrie, cand devenisera insuportabile. Ma durea si urechea dreapta si gatul in partea dreapta. Mi-am sunat dentistul sa-mi fac o programare, dar era in concediu. Am mers la un alt cabinet, iar in timp ce asteptam mi s-a facut frica la gandul ca ar fi necesara o extractie si am plecat. Am luat ketonal, am fost si racita in perioada aceea, am facut un tratament cu augumetin si durerile au disparut. Acum 3 saptamani au reaparut, mai crancene de data aceasta. Dureri constante pe parcursul unei zile, care dispareau odata ce ma culcam si isi faceau simtita prezenta imediat ce deschideam ochii. Mentionez ca obisnuiam sa mestec mai mult in partea dreapta, iar din decembrie n-am mai mestecat deloc in partea aceea fiindca ma durea. Am facut programare la dentist, m-a trimis sa-mi fac o radiografie mica la 4.6 si una panoramica, intre timp am observat ca maseaua mi-a crapat. Pe radiografii s-a observat prezenta unei carii in interior, care era f mare si apasa pe nerv. Nu se vedea nicio infectie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-a curata caria, mi-a scos nervul, mi-a pus ceva antibiotic si un ciment privizoriu. Urma ca la a doua intalnire sa-mi sigileze radacina, iar la ultima sa-mi puna 2 pivoti (nu am inteles de ce) si plomba. Dar eu am avut niste dureri, nu f mari, dar au existat. I-am spus dentistului, iar acesta mi-a zis ca probabil o mai fi ramas vreun rest de nerv si a intrat din niu cu un acusor pe cele 3 canale, apoi mi-a pus cimentul, fara nimic altceva, zicandu-mi ca poate data trecuta antibioticul necroza nervul. Acum au inceput adevaratele mele chinuri, dureri cum n-am mai avut in viata mea, care m-au facut nervoasa, frustrata si irascibila cu ceu din jurul meu, care nu m-au lasat sa dorm noaptea, care m-au facut sa-mi tamponez gingiile si de sus de jos din partea drespta cu lidocaina, care m-au facut sa inghit aulin si piafen ca pe bomboanele de Craciun in Ajun, sa pun cald, apoi rece... am observat ca daca luam apa f rece in gura nu ma mai durea asa tare. Pur si simplu am avut o noapte de cosmar.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi-am sunat dentistul la prima ora, acesta m-a trimis sa-mi fac o radiografie digitala la 4.6, s-a uitat pe radiografie nu era nimic. Nu apare infectie, radacina mi-e in regula, efectiv nu stia ce sa-mi spuna. Mi-a scos cimentul si bucatica aia de vata de dedesubt si mi-a pus dentocalmin. A zis ca daca e din cauza ca o mai fi ramas ceva nerv acolo o sa-mi treaca sigur durerile. In timp ce-mi acoperea maseaua cu ciment i-am zis ca atunci cand mi-a scos cimentul si bucatica aceea de pansament, vata, ce era... am simtit o eliberare, o senzatie de usurare. Atunci mi-a zis ca inseamna ca e infectie si mi-a prescris 5 zile de augumetin, acum sunt la a 3a zi. Si mi-a zis ca daca tot ma doare sa ma duc sa-mi scoata cimentul si sa-mi lase maseaua descoperita. De durut tot ma doare, nu e o durere insuportabila dar e. Ma doare cand mi se ating maselele de jos cu cele de sus, ma dor si maselele alaturata, e aceeasi durere pe care o aveam inainte de obturatie, doar ca e amplificata...mi-e frica sa nu ajung la extractie :(

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna,scuza-ma ca raspund abia acum dupa cateva luni, nu ma asteptam sa-mi scrie cineva si l-am verificat destul de rar. Sper ca nu ai ajuns la extractie si ca ai urmat sfaturile medicului tau. Din punctul meu de vedere a umat un tratament corect pentru dintisorul tau si il felicit.

    RăspundețiȘtergere
  6. Vreau sa ma programez si eu la dumneavoastra

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, va puteti programa la numarul de telefon 0784593266.

      Ștergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere